Podem millorar fàcilment: monitorizem

Monitoritzar és cada cop més important per a ajuntaments i empreses. És com tenir un espia que ens aporta una informació, que ens pot fer millorar el nostre producte, la nostra gestió i, sobretot, la nostra reputació. Una monitorització suposa  estudiar què diuen de nosaltres, on ho diuen, com i quan ho diuen i analitzar, alhora, què diuen de la competència. Una monitorització no és cara i ens aporta molt de valor. Us presentem 3 exemples de la importància de monitoritzar.
1.) Monitoritzant estem escoltant als clients/ciutadans. Les opinions de les persones conten molt. És més, ens refiem més de l’opinió d’algú que no coneixem que no pas de la publicitat. Un exemple clar és el sector turístic. Mirem més què diuen els clients de TripAdvisor que no pas què diu el fulletó que ens presenta unes vacances en un hotel de somni.
2.) Monitoritzar ens permet saber què agrada del servei que prestem i què no agrada. Per tant, podem potenciar allò que es valora de nosaltres i corregir el que no fem bé. Monitoritzant descobrim coses que, de vegades, ningú s’atreveix a dir-nos a la cara.
3.) Monitoritzar ens permet conèixer hàbits. Importantíssim per conèixer millor els nostres clients i per poder-nos comunicar amb ells en espais on, fins ara, no hi érem per pur desconeixement. I això, alhora, ens dóna l’oportunitat de promocionar-nos i de millorar els nostres serveis.

Comments are closed.